دوره 10، شماره 4 - ( زمستان 1402 )                   جلد 10 شماره 4 صفحات 1438-1430 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jamali M, Seyed Bagheri S H, Abazari L, Abazari A, pordavar M, Sadeghi T. The Effect of Interactive Content and Gamification on the Learning Rate and Motivation of Students in the Pediatric Nursing Virtual Internship Course. J Jiroft Univ Med Sci 2024; 10 (4) :1430-1438
URL: http://journal.jmu.ac.ir/article-1-728-fa.html
جمالی محبوبه، سید باقری سید حمید، اباذری لیدا، اباذری آیدا، پورداور محمد، صادقی تابنده. تأثیر محتوای تعاملی و بازی ‌وارسازی بر میزان یادگیری و انگیزه دانشجویان در دوره کارآموزی مجازی پرستاری کودکان. مجله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت. 1402; 10 (4) :1430-1438

URL: http://journal.jmu.ac.ir/article-1-728-fa.html


1- کارشناسی ارشد روانپرستاری، کمیته تحقیقات دانشجویی، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایران
2- استادیار، گروه پرستاری کودکان، دانشکده پرستاری و مامایی، مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایران
3- دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری داخلی جراحی، دانشکده پرستاری و مامایی رازی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کرمان، ایران
4- کارشناس پرستاری، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایران
5- دانشیار، گروه پرستاری کودکان، دانشکده پرستاری و مامایی، مرکز تحقیقات بیماری‌های غیر واگیر، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، رفسنجان، ایران ، t.b_sadeghi@yahoo.com
چکیده:   (52 مشاهده)
مقدمه و هدف: سبک یادگیری دانشجویان در دنیای امروز تغییر یافته و نیازمند روش‌‌های آموزشی نوین می‌‌باشند. در شرایطی همانند شیوع ویروس کرونا استفاده از آموزش‌‌های مجازی همچون بازی ‌وارسازی رونق پیدا کرد. بنابراین این مطالعه با هدف تعیین تأثیر محتوای تعاملی و بازی ‌وارسازی بر میزان یادگیری و انگیزه دانشجویان در دوره تلفیقی کارآموزی مجازی پرستاری کودکان انجام شد.
روش کار: این مطالعه نیمه تجربی بر روی ۴۹ نفر از دانشجویان ترم 6 پرستاری دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان انجام شد. میزان یادگیری دانشجویان، قبل و 10 روز بعد از مداخله توسط پرسشنامه محقق ساخته و میزان انگیزش فقط در دوره بعد از مداخله توسط پرسشنامه استاندارد انگیزشی مواد آموزشی (IMMS) سنجیده شد. این واحد عملی 10 روز کارآموزی پرستاری کودکان (2) را شامل می‌شود. هر گروه به مدت 5 روز به صورت عملی در بخش اطفال و همزمان برای پوشش دهی سایر روز‌های کارآموزی، آموزش و تکالیف مجازی را دریافت کردند. داده‌ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 18 آنالیز شدند.
یافته‌ها: براساس نتایج، بین میانگین نمره یادگیری دانشجویان قبل و بعد از اجرای بازی ‌وار‌سازی اختلاف آماری معناداری وجود داشت و میانگین نمرات پس آزمون نسبت به پیش آزمون بیشتر بود (05/0>p). میانگین و انحراف معیار جمع مؤلفه‌های پرسشنامه استاندارد انگیزشی نیز بعد از مداخله 13±108 بود؛ که نشان دهنده حد متوسط انگیزش ایجاد شده توسط این مداخله می‌‌باشد.
نتیجه‌گیری: نتایج پژوهش حاضر حاکی از تأثیر مثبت بازی وارسازی بر میزان انگیزش و یادگیری دانشجویان بود. لذا استفاده از این روش جهت تسهیل یادگیری دانشجویان توصیه می‌شود.
متن کامل [PDF 661 kb]   (31 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: علوم پزشکی/ پرستاری
دریافت: 1402/5/29 | پذیرش: 1403/11/16 | انتشار: 1402/12/20

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله دانشگاه علوم پزشکی جیرفت می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Jiroft University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb