%0 Journal Article %A kazemi, shima %A Ramezani, Tahereh %A Bagherian, Samaneh %A Baneshi, Mohammadreza %A khoshnood, Zohreh %T The Role of Spiritual Intelligence and Identity Styles in Predicting Psychological Hardiness of Students of Kerman University of Medical Sciences in 2018 %J Journal of Jiroft University of Medical Sciences %V 8 %N 1 %U http://journal.jmu.ac.ir/article-1-476-fa.html %R %D 2021 %K Spiritual Intelligence, Identity Styles, Psychological Hardiness, Students, %X مقدمه و هدف: سرسختی روان‌شناختی به‌عنوان یک ساختار شخصیتی است که در شرایط استرس‌زا به‌عنوان یک منبع مقاومت برای دانشجویان رشته‌های گروه پزشکی محسوب می‌شود. این مطالعه با هدف تعیین نقش هوش معنوی و سبک‌های هویت در پیش‌بینی سرسختی روان‌شناختی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام گرفت. روش کار: در این مطالعه توصیفی مقطعی، 300 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در این مطالعه، پرسشنامه‌های اطلاعات دموگرافیک، پرسشنامه سرسختی، سبک هویتی و هوش معنوی بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ­ها از آزمون‌های همبستگی پیرسون، تی ‌مستقل، کروسکال ‌والیس، تحلیل ‌واریانس و رگرسیون خطی استفاده شد. یافته ­ها: میانگین نمره سرسختی روان‌شناختی در واحد‌های پژوهش 9/68 ± 48/16، هوش معنوی 18/62 ± 108/43 و سبک‌های هویتی 15/99 ± 128/01 بود. نتایج نشان داد که متغیرهای هوش معنوی و انواع سبک‌های هویتی به‌عنوان متغیر مستقل توان پیش‌بینی سرسختی روان‌شناختی را به‌عنوان متغیر وابسته داشتند (0/41r =، 0/001> p). نتیجه­ گیری: نتایج به‌دست‌آمده از این پژوهش نشان داد هوش معنوی و سبک‌های هویتی، بر سرسختی روان‌شناختی تأثیر مثبت می‌گذارند. ارتقاء و بهبود هوش ‌معنوی و سبک‌های هویتی، موجب بالا بردن سرسختی روان‌شناختی در دانشجویان می‌گردد. لذا افزایش سرسختی روان‌شناختی می‌تواند عاملی جهت بهبود سلامت روان دانشجویان گردد. %> http://journal.jmu.ac.ir/article-1-476-fa.pdf %P 597-605 %& 597 %! %9 Research %L A-10-537-1 %+ Assistant Professor, Razi School of Nursing and Midwifery, Kerman University of Medical Sciences, Kerman, Iran %G eng %@ 2538-2810 %[ 2021